Neil Hampshire
Neil Hampshire, hoofd informatie en digitale zaken
Gedurende zijn 30-jarige carrière heeft Neil Hampshire zich altijd gericht op het idee van transformatie: hoe kunnen de juiste digitale mogelijkheden en data-gestuurde processen de paraatheid van een bedrijf veranderen om meer te doen dan alleen concurreren en daadwerkelijk te groeien. “Wat ik het leukste vind bij Ocean Spray is dat we een historisch merk zijn dat voortdurend vooruit kijkt. De kans die er voor ons ligt, vanuit het perspectief van technologie en bedrijfsmodernisering, is stimulerend: we maken Ocean Spray helemaal klaar voor de komende 100 jaar,” aldus Neil. Als hoofd informatie en digitale zaken van Ocean Spray geeft Neil leiding aan de teams voor data-informatiebeveiliging, wereldwijde IT-activiteiten, business intelligence, technische engineering, technisch projectbeheer en applicatietechnologie. Daarnaast is hij mede verantwoordelijk voor het xELERATE-initiatief voor bedrijfstransformatie van Ocean Spray. Voordat hij bij Ocean Spray kwam werken, was hij vicepresident van wereldwijde IT-activiteiten van Subway. Bovendien heeft Neil veel ervaring opgedaan in technologische leidinggevende posities voor een breed scala van bedrijven, zoals ModusLink, Reckitt Benckiser, Wrigley en Gillette. Hij heeft een bewezen staat van dienst in het ontwikkelen van goed presterende en betrokken teams en het stimuleren van meetbare groei en efficiëntie. Neil behaalde zijn BA in Engineering aan de Brunel University en heeft het Chief Digital Officer Program van MIT afgerond.

“Als ik denk aan onze waarden, zoals een kwekersmentaliteit, duurzame resultaten, integriteit boven alles en inclusief teamwerk, dan maakt technologie daar integraal deel van uit. Ons technologieteam denkt na over onze mensen, zodat ze goed en efficiënt kunnen samenwerken en onze coöperatie en onze boeren zich goed kunnen ontwikkelen."
Neil Hampshire, hoofd informatie en digitale zaken